לק ג’ל: איך לשמור על ציפורניים חזקות?

אין ספק שהציפורניים מהוות את כרטיס הביקור שלנו, ועל כן חשוב לשמור על כף יד אסתטית, בין אם תבחרו למרוח לק ג’ל ובין אם לא. אבל כיצד שומרים על ציפורניים חזקות? הנה כמה טיפים:

תוספי תזונה

לתזונה יש חלק חשוב בחיזוק הציפורניים, ולו כי תזונה לקויה עשויה להוביל לשבירת ציפורניים או להיחלשותן. הציפורניים שלנו זקוקות לסידן, אבץ, מגנזיום ושלל רכיבים חיוניים שניתן לצרוך דרך המזון, או לחלופין באמצעות תוספי תזונה. כמו כן, חשוב להכיר את תוסף הקולגן, שמסייע לבריאות הגוף באופן ניכר, והוא נהדר עבור חיזוק הציפורניים. בנוסף קולגן יעיל לטיפול בשיער, כך שיש לו מגוון רחב של יתרונות.

טיפוח, טיפוח, טיפוח!

חשוב לשמור על עור ידיים מטופח ונקי, וכן להקפיד על טיפוח הציפורניים. רצוי להזין את עור הידיים בקרמי ידיים ייעודיים, ולשטוף את הידיים היטב, לרבות הציפורניים. כמו כן, הקפידי לגזור ציפורניים כשצריך, ולו כדי להימנע משבירתן.

איך יודעים אם קיימת בעיה?

יש לא מעט דרכים לדעת אם קיימת בעיה של חוסרים בגוף, ולו כי הציפורניים מעניקות לנו סימנים לכך. שנדגים?

  • פסים לרוחב או לאורך – אם אתן מבחינות כי על הציפורניים שלכן יש פסים רוחביים, ייתכן ומדובר בבעיית אקזמה. אם מדובר בפסים לאורך, ייתכן וישנה בעיה באספקת הדם לציפורן. עם זאת, שני האלמנטים הנ”ל לא מעידים בהכרח על בעיה, וייתכן שהפסים מופיעים גם בשל עבודה מאומצת.
  • כתמים כהים על הציפורניים – כתמים בגוון כהה עשויים להתרחש בשל בעיות הקשורות בהיעדר קולגן, או לחלופין בשל שטפי דם. כמו כן, אלה יכולות להיות נקודות חן – מוטב לבדוק זאת אצל רופא מקצועי בתחום.
  • ציפורן מתרוממת – לרוב, אם אתן חשות שהציפורניים מתרוממות, ייתכן שישנו מחסור בברזל.
  • ציפורניים שאינן גדלות – אם הציפורניים שלכן אינן גדלות, ייתכן שישנו מחסור בסידן, ברזל או אבץ.

 

חשוב לומר שלא כל שינוי במבנה הציפורן מעיד על בעיה רפואית, אך בכל זאת מוטב להתייעץ עם רופא בנושא, ולו כדי לשלול בעיות רפואיות שונות או חוסרים בדם.

כתוב/כתבי תגובה

Call Now Buttonהתקשרי עכשיו